wtorek, 17 czerwca 2014

Sernik mleczno-orzechowy

 Znów na blogu moje ukochane ciasto. W baaardzo długich poszukiwaniach najlepszego sernika pod słońcem chyba udało się znaleźć mój ideał. Zaczęło się od pysznego sernika toffi, który wydawał się być niemal idealnym rozwiązaniem. Potem odnalazłam pyszny krem, który zdecydowałam zwieńczyć wierzch mojego sernika. Wyszedł pyszny, kremowy o nucie orzechowej, ale i mlecznej, za sprawą niezastąpionego mleka w proszku. <3
Zapraszam!



Składniki na spód:
100g herbatników 
2 łyżki masła

Składniki na masę serową:
600g twarogu
180g cukru
2 łyżki masła orzechowego
3/4 szklanki mleka w proszku
1/2 szklanki śmietany 12%
3 jajka
kilka kropel esencji waniliowej
2 łyżki cukru z wanilią

Składnik na polewę:
1/2 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki śmietany kremówki
2 łyżki masła orzechowego
1/2 szklanki mleka w proszku

1. Rozpuścić masło.
2. Herbatnii pokruszyć na drobny pył i zmieszać z rozpuszczonym masłem.
3. Tortownicę o średnicy 18-22cm wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć na nim ciasteczkową masę.
4. Schłodzić w lodówce.
5. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.
6. Zmisować twaróg na gładko, dodając po jednym jajku.
7. Dodać cukier i resztę składników i zmiksować.
8. Delikatnie, po jednej łyżce przekładać masę na spód sernika, a gdy dno będzie już poryte przelać resztę ciasta.
9. Zmniejszyć temperaturę do 110 stopni i piec sernik przez 1,5 godziny.
10. Po tym czasie wyjąć ciasto z piekarnika, a następnie schłodzić w lodówce.
11. Przygotować krem: wszystkie składniki ubić na sztywną masę i schować do lodówki, do czasu, aż sernik się schłodzi.
12. Pokryć sernik kremem i posypać orzeszkami lub dowolnymi dodatkami, podawać.
Smacznego!





16 komentarzy:

  1. U mnie też gościł sernik wczoraj. Ten wygląda fantastycznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam jeszcze sernika z dodatkiem mleka w proszku ,wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacja, chętnie bym zjadła kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusząca propozycja, a mleczny posmak to istna bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. już od rana kusisz mnie tym sernikiem! cudownie się prezentuje, a w smakuje pewnie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na bogato, jest przecudny <3

    OdpowiedzUsuń
  7. ...ja również poproszę o kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurcze! dostałam nagłego ataku ślinotoku :D Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  9. A dla mnie tego smakołyku to już pewnie nic nie zostało :( Pozdrawiam Marteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik musi być obłędny. Fajne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Serniki to moja wielka miłość ♥ a skoro piszesz, że to dla Ciebie sernik idealny to będę musiała go upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki wysoki! Musiał bardzo smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały :) Z mlekiem w proszku nie piekłam, dlatego bądź pewna że spróbuję Twojego :D

    OdpowiedzUsuń