piątek, 27 czerwca 2014

Knedle z truskawkami

W tym roku pierwszy raz zrobiłam knedle. Chciałam by przypominały te, które robiła Babcia ze śliwkami i gęstą, słodką śmietanką. Ale zamarzyły mi się z truskawkami. Próbowałam kilku wariacji, ale te klasyczne z dodatkiem ziemniaków, zdecydowanie smakowały mi najbardziej. Tradycyjne smaki mają w sobie to coś. Polecam zatem ten przepis, zwłaszcza, że mamy sezon na truskawki w pełni. Więc może ktoś skusiłby się dla odmiany na taki obiad?
Zapraszam!


Przepis na 2 duże porcje:
400g ziemniaków
1 szklanka mąki
2 łyżki cukru
szczypta soli
1 jajko

truskawki (tyle, ile wyjdzie knedli)
1/2 opakowania śmietany 12%
2 łyżeczki cukru z wanilią

1. Ugotować ziemniaki, najlepiej dzień przed przygotowywaniem knedli.
2. Ugotowane i odparowane ziemniaki zmiksować blenderem z jajkiem na gładką masę.
3. Dodać cukier, sól i stopniowo dodwać mąkę, mieszając masę łyżką.
4. Wilgotnymi dłońmi formować z masy placuszki  i do środka wkładać po truskawce.
5. Rolować kuleczki na desce opruszonej mąką.
6. Zagotować wodę i ją posolić.
7. Do gotującej wody wkładać delikatnie knedle, do wody można dodać odrobinę oleju, aby się nie przyklejały.
8. Wyjmować knedle z wody łyżką cedzakową na talerze.
9. Polać śmietanką zmieszaną z cukrem i podawać z świeżymi truskawkami.
Smacznego!


11 komentarzy:

  1. Kocham je <3 Nie ma to jak takie robione przez babcię jednak!

    OdpowiedzUsuń
  2. moje pierwsze knedle to właśnie te z ziemniaków, tylko, że robiłam ze śliwkami :) aczkolwiek mam teraz ogromną ochotę na truskawkowe wnętrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sielskie wakacyjne pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmm... kiedy ja ostatnio jadłam knedle..

    OdpowiedzUsuń
  5. Knedle uwielbiam po mamie, zawsze ze śliwkami i śmietanką, z truskawkami jadłam może raz, więc może warto powtórzyć ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne, jakoś brak mi odwagi, aby zrobić je samodzielnie, więc podziwiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu nie potrzeba odwagi, sprawa jest bardzo prosta! ; )

      Usuń
  7. Sama jeszcze wtym roku nie robiłam:)ale Twoje wyglądają tak, że robię sie bardzo głodna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam knedli, a Twoje wyglądają niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń