wtorek, 24 czerwca 2014

Lody tymiankowe z oliwą

Mój autorski pomysł w końcu udało się zrealizować. Bo po pysznych lodach bazyliowych wiedziałam, że to nie jest moje ostatnie słowo w kwestii lodów ziołowych. Rodzina była dosyć sceptycznie nastawiona do moich wymysłów, ale po spróbowaniu od razu zmienili zdanie i lody bardzo im posmakowały. Mi, fance lodów również przypadły do gustu i na pewno zrobię je jeszcze nie raz. Bo śmietankowe lody z dodatkiem świeżych ziół to świetne połączenie. Zwłaszcza, że nie trzeba mieć do nich maszynki, ani ich miksować!
Zapraszam!

Składniki na duże opakowanie lodów:
500 ml śmietany kremówki
puszka mleka skondensowanego słodzonego
4 żółtka
pęczek tymianku z 1 doniczki
5 łyżek oliwy
2 łyżki miodu
skórka z 1/2 cytryny

oliwa do skropienia lodów przed podaniem
1. Ubić śmietankę na sztywną pianę.
2. Sparzyć jajka i oddzielić żółtka od białka.
3. Białka zmiksować z oliwą i miodem na jasną,  puszystą masę.
4. Dodać do mieszanki mleko skondensowane i dokładnie wymieszać.
5. Połączyć delikatnie masę z ubitą śmietaną.
6. Zetrzeć skórkę z 1/4 cytryny i dodać do masy.
7. Przelać do plastikowego pojemnika, schować do zamrażarki na co najmniej kilka godzin lub całą noc. 
8. Po tym czasie podawać. Jeśli będą zbyt zamrożone odczekać 5-10 minut.
Smacznego!



16 komentarzy:

  1. Bardzo oryginalne przyznać muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę mnie zaciekawiłaś, bazyliowe będą za mną teraz chodzić, mam nawet pomysł z czym połączyć bazylię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ,a jest wyczuwalny tymianek ,czy jednak śmietankowy smak wygrywa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem smak śmietankowy nie dominuje nad tymiankiem, raczej tworzy dla niego tło. : )

      Usuń
  4. Odważne, może kiedyś też pokuszę się o takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, uwielbiam takie połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie smaków, pierwszy raz widze takie lody:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, bardzo ciekawy smak lodów! i tak świetnie wyszły, że od razu ma się ochotę sięgnąć po taki rożek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mnie zaskoczylas:)ciekawa jestem ich smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co za smaki , i jak cudnie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się Twój pomysł :) Chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  11. Woooow, tymi lodami to mnie po prostu zastrzeliłaś. Teraz po prostu muszę ich spróbować, bo nie dadzą mi spokoju ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają przepysznie, poproszę o jedna gałkę na spróbowanie :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy pomysł na lody, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń