piątek, 27 marca 2015

Babka czekoladowa z bananami

Najwyższa pora już ruszyć z publikacją wielkanocnych przepisów! Udało mi się zgromadzić parę ciekawych propozycji, także oczekujcie mojej zwiększonej aktywności na blogu. :) Szczerze mówiąc to jeśli chodzi o babki, to są one na ostatnim miejscu z wielkanocnych wypieków. Nie przepadam za nimi, wolę ciasta kremowe (jak serniki) czy rozpływające się w ustach mazurki kajmakowe mojej Babci (najlepsza rzecz z całych świąt!). Ale przyszła pora by chwycić byka za rogi i zmienić swój punkt widzenia w tej kwestii.. a przynajmniej przekonać się czy aby się co do nich nie myliłam. Więc na weekend upiekłam babkę.. zupełnie autorską. Chciałam, żeby była nietypowa, więc połączyłam ponadczasowy duet, a mianowicie - czeko&banana. Postawiłam na ciasto na maślance, dodałam rozpuszczoną czekoladę i banana, dzięki temu uzyskałam naprawdę znakomitą wilgotną babkę - nie żadnego suchara. :D Babka jest świeża nawet do kilku dni po jej upieczeniu, więc idealnie nadaje się do przygotowania na święta. Spokojnie można ją przygotować szybciej. A poza tym jak się domyślacie takie wilgotne ciasto czekoladowo bananowe musi być pyszne. :)
Zapraszam! *.* 

Składniki na małą babkę:
1 szklanka mąki 
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki maślanki
1/3 szklanki oleju z pestek winogron
1 duże jajko
1 banan
2 łyżki mleka w proszku
80 g mlecznej czekolady
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta sody

Składniki na polewę:
50 g mlecznej czekolady
2 łyżki śmietany kremówki
1 łyżeczka mleka w proszku

1. Jajko zmiksować z cukrem na jasną puszystą masę.
2. Dodać maślankę, olej, rozpuszczoną czekoladę.
3. Zmiksować banana blenderem na gładką masę. 
4. Dodać do masy i przesiać do niej mąkę z kakao, mlekiem w proszku,  proszkiem do pieczenia i szczyptą sody.
5. Nastawić piekarnik na 170 stopni.
6. Formę do babki wysmarować masłem oraz obtoczyć w bułce tartej.
7. Przelać do formy ciasto i piec przez ok. 40-45 minut do tzw. suchego patyczka.
8. Po tym czasie przez kilka minut zostawić w piekarniku, a następnie wyjąć i zostawić do wystudzenia na kuchennej kratce. 
9. Wyjąć ciasto z formy i przełożyć na talerz lub paterę.
10. W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z śmietanką i przesianym mlekiem w proszku.
11. Lekko ostudzić, a następnie polać tak otrzymaną polewą babkę.
12. Można udekorować wierzch malinami lub posypką.
13. Podawać od razu lub przechowywać w lodówce ok. 2-3 dni.
Smacznego! :)



PS. Przypominam Wam, że do 31.03 trwa na moim blogu konkurs, do którego bardzo Was zachęcam! :)
Szczegóły tutaj:Klik

16 komentarzy:

  1. Cudna babka!
    Jak zaczynasz świąteczną publikacje takim wypiekiem, to przy kolejnych chyba nie będę mogła oderwać się od monitora ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka ona jest cudownie wysoka<3

    OdpowiedzUsuń
  3. zainspirowałaś mnie! też upiekę jakąś babkę z bananami, już nawet mam dobry plan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Bardzo polecam. :)
      Banany świetnie się nadają do babek!

      Usuń
  4. Ale obłędna! Banany potrafią zdziałać cuda i zwykła babka staje się niezwykłą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo apetycznie :)
    muszę spróbować ją zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj koniecznie. :)
      Babeczka jest pyszna! *.*

      Usuń
  6. Muszę sobie kupić formę na babkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała baba :-) wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała baba :-) wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Banany i czekolada to genialne połączenie:). Boska babeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię wypieki z bananami, ślicznie wygląda ta Twoja babka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna babka :) Muszę zrobić taką z bananami.

    OdpowiedzUsuń