wtorek, 5 sierpnia 2014

Gofry chrupiące z owocami

Dzisiaj mam dla Was prawdziwie wakacyjną propozycję na śniadanie. Gofry, do których przymierzałam się dosyć długo, zawsze niestety wychodziły mi gumowate i niezbyt chrupiące. Próbowałam bardzo różnych przepisów, na te z mlekiem, maślanką, ale efekty nie były najlepsze. Jednak kiedy spróbowałam gofrów z tego przepisu w końcu byłam zadowolona. Gofry są lekkie i chrupiące, czyli idealne na letnie śniadanie na tarasie. : )
Zapraszam!
Składniki na 8 dużych gofrów:
2 szklanki mąki
1 1/2 szklanki wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki oleju
2 łyżki cukru z wanilią
2 jaja 

Dodatkowo:
ulubione owoce
cukier puder
polewa
śmietana kremówka

1. Odzdielić żółtko od białka.
2. Żółtka dodać do mąki, wody, oleju i proszku do pieczenia.
3. Połączyć ze sobą składniki.
4. Ubić białka z cukrem na sztywną pianę.
5. Dodać je do masy i schłodzić w lodówce przez conajmniej godzinę.
6. Wyjąć ciasto i rozrzać gofrownicę.
7. Pędzelkiem rozprowadzić olej po gofrownicy i przelać porcję ciasta.
8. Smażyć gofry przez 3-4 minuty do zarumienienia.
9. Podawać od razu z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!



10 komentarzy: