czwartek, 7 sierpnia 2014

Pavlova z owocami i sosem karmelowym

 Dzisiaj mam dla Was ponownie pyszną Pavlovą, jedną z najlepszych jakie robiłam do tej pory. Był z przeznaczeniem dla Kogoś kto za bezami bardzo przepada, więc postanwiłam na klasyczną bezę, ale z karmelowym akcentem. Uparłam się, że koniecznie musi być z świeżymi owocami, ale malin nigdzie nie mgłam znaleźć i dopiero po godzinnym spacerze wróciłam z paczką malin (i truskawek!) ale z tymi drugimi niebawem. Tort wyszedł przepyszny, więc zachęcam do wypróbowania. Koniecznie, póki mamy letnie owoce.
 Zapraszam!
Składniki na bezę:
4 białka
250g cukru
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Składniki na krem:
250g mascarpone
4 łyżki masy kajmakowej
2 łyżki twarogu sernikowego
50ml śmietany kremówki

Dodatkowo:
2 łyżki konfitury pomarańczowej
2 łyżki płatków migdałów
ulubione owoce (u mnie śliwki, winogrona, maliny, borówki) 

1. Piekarnik nastawić na 100 stopni.
2.Zagotować wodę.
3. Ubić białka z cukrem na parze na sztywną pianę.
4. Narysować dwa koła na okręgi i rozprowadzić na nich bezę.
5. Piec przez 1,5 godziny w temperaturze 100 stopni, a następnie zostawić bezę w piekarniku do ostygnięcia.
6. Zmiksować wszystie składniki na krem ze sobą, aby powstała sztywna masa.
7. Przełożyć pierwszy blat bezowy na paterę lub talerz i rozsmarować na nim dżem.
8. Następnie nałożyć 2/3 kremu i przykryć porcją owoców i płatków migdałów.
9. Nałożyć na ta drugi blat i posmarować resztą kremu, udekrować owocami i płatkami migdałów.
10. Podawać od razu lub po schłodzeniu w lodówce./inspiracja tu
Smacznego!







25 komentarzy:

  1. Szczęka mi opadła i zbieram ją z podłogi! Cudo *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze mnie jest taka sierota, co jeszcze nigdy nie robiła Pavlovej. Uwierzysz? ;) Dlatego wprosiłabym się chociaż na kawałek, dla smaku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie trzeba to koniecznie nadrobić. : )

      Usuń
  4. Brak słów. Doskonałość. Zjadłabym całą za jednym posiedzeniem...

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna jest ta pavlova, po prostu cudowna :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna piękność dołącza do naszej bezowej blogosfery; D

    OdpowiedzUsuń
  7. jest tak piękna, że szkoda jej jeść :) ale jej smak na pewno jest boski.

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszna Pavlova! Kocham takie ciasta!

    a ja zapraszam na nową domenę mojego bloga tortadellafiglia.com :)
    mam nadzieję, że Ci się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dorodna a jednoczesnie zwiewna i delikatna jak baletnica. mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pavlowa to królowa deserów :) Twoja wygląda i pewnie smakuje znakomicie :)))))
    >buziaki<

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pysznie ! ;)
    Ja również uwielbiam bezy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdziwa królowa! Pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale narobiłaś mi smaka na tą Pavlovą. Genialnie Ci wyszła. Muszę nadrobić zaległości, bo mam w zamiarze kiedyś ją popełnić:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna Ci wyszła a ten sos karmelowy....

    OdpowiedzUsuń
  15. śliwki w skórkach czy należy zdjąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeszcze pytanie czy ten tort 'przetrwa' w lodowce pare godzin przed podaniem? w sensie chcialabym go zrobic w godzinach porannych a impreza jest dopiero w godzinach popołudniowych.

      Usuń
    2. Sliwki ze skorka.:-) A tort mysle, ze nawet lepiej jak troche odpocznie w lodowce, latwiej bedzie go kroic.
      Pozdrawiam.:-)

      Usuń
    3. Dziękuje Ci bardzo! Robię swój trzeci tort w życiu,nie mam jeszcze doświadczenia :)

      Usuń