sobota, 26 kwietnia 2014

Sernik krakowski

Zamarzył mi się na święta taki tradycyjny sernik. Więc wzięłam na warsztat niezawodną recepturę Pierre'a Herme, dobry twaróg i do dzieła. Starałam się jak najdokładniej trzymać się opisu, nie dodałam jedynie bakalii, bo tak jak lubię je osobno, tak w kremowym serniku zwyczajnie mi przeszkadzają. :c Ale wyszedł pyszny, puszysty i słodki. Bez zbędnych dodatków, cały smak skupiony na najważniejszych dla tego ciasta składnikach. Jeśli jeszcze go nie próbowaliście, zapewniam, że warto!
Zapraszam!

Składniki na spód:
250g mąki
150g masła
50g cukru
2 żółtka

Składniki na masę:
8 jajek
1kg twarogu
100 g miękkiego masła
250 g cukru pudru
1 łyżka cukru z wanilią
skórka z cytryny

1. Zagnieść ciasto na spód.
2. Wyłożyć blaszkę posmarowaną masłem i obtoczoną w bułce tartej 2/3 ciasta kruchego.
3. Podpiec przez 10 minut.
4. W tym zmiksować miękkie masło z cukrem.
5. Oddzielić żółtka od białka.
6. Dodać po jednym żółtku do masy, a później po łyżce twarogu, cukier z wanilią i skórkę z cytryny.
7. Ubić na sztywno białka ze szczyptą soli.
8. Stopniowo dodawać białka do masy i delikatnie zmieszać łyżką.
9. Piec przez godzinę w 160 stopniach.
10. Ostudzić i polać lukrem z szklanki cukru z 2-3 łyżkami cytryny.
11. Schłodzony podawać.
Smacznego!


17 komentarzy:

  1. Nie ma to jak taki klasyczny, czysty sernik! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli w przepisie na sernik nie ma żadnej niepotrzebnej mąki od razu wiadomo, że wyjdzie idealny sernik. Fajny, prosty przepis. Czuję, że sernik jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  3. A, jeszcze dodam, że do lukru zamiast cytryny można dodać kropelkę,dwie aromatu śmietankowego - fajny smak lukru wychodzi, do sernika czy drożdżówek pasuje świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. krakowski cudny jest i w wyglądzie i w smaku! :) za każdym razem gdy go robię każdy zachwyca się jego prostotą i genialnym smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sernik krakowski. A Twój podany jest pięknie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale apetycznie wygląda! uwielbiam serniki. to zdecydowanie mój numer jeden wśród ciast!

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie to nie wiem czy mam coś przeciwko bakaliom w serniku, bo.. sama zawsze robię bez. Tak jakoś zawsze wolę podświadomie chyba :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda mega-apetycznie, podkradam Ci kawałek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia robiła podobny :) Muszę wypróbować go :) !

    OdpowiedzUsuń
  10. zapraszam do siebie :)apetyczny serniczek
    http://kuchniamaryny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie wszystkie serniki są wspaniale, porywam małą kosteczkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. no,no,no.. brak słów, a ślinka cieknie! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie nie trzeba przekonywać, że warto :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tradycyjny, najlepszy sernik :)

    OdpowiedzUsuń