czwartek, 22 stycznia 2015

Tort Ombre rose (w róże) na 2 urodziny bloga

Dziś wpis szczególny, bo właśnie mija 2 rok, odkąd założyłam tę stronę. Zmieniło się sporo - miejsce zamieszkania, szkoła, niektóre pasje, ale zamiłowanie do pieczenia tak jak było tak już ze mną zostało. :) Zaczęło się w ferie 2012, a właściwie już wcześniej kiedy przygotowywaliśmy z przyjaciółmi sobie 'prezenty niespodzianki'  i oczywiście obowiązkowe urodzinowe torty. Wtedy zdałam sobie sprawę jak wielką frajdę sprawia mi pieczenie ciast i dzielenie się nim z innymi. Na początku jak zrobiłam jakieś ciasto lub babeczki chciałam je po prostu udokumentować i robiłam zdjęcia. Potem założyłam tego bloga, choć na początku nie wychodziło mi to najlepiej, nie podcinało mi to w żadnym wypadku skrzydeł, bo gdy w końcu udało się mi zrobić coś pysznego i do tego ładnie je przedstawić satysfakcja była ogromna. Teraz też zdaję sobie sprawę, że idealnie nie jest - ale przynajmniej wiem, że w kolejnych latach będę miała nad czym pracować. :) 

Dziękuję wszystkim komentującym, obserwującym i dopingującym, bo naprawdę te wszystkie wspaniałe słowa budują i sprawiają, że czuję, to nie była zła decyzja. Kochanym Dziadkom, że śledzą poczynia wnuczki, Rodzinie i znajomym, że są niezastąpionymi testerami moich kulinarnych eksperymentów..Mam jeszcze prośbę - jak zrobicie coś z mojego bloga, napiszcie mi proszę jak wyszło, będzie to na pewno dla mnie bardzo miłe! 
A że okazja jest - oczywiście musiał zagościć tort. Ja spróbowałam swoich sił na Ombre rose cake. Choć idealny to on nie jest i muszę jeszcze poćwiczyć robienie różyczek, to wyszedł naprawdę pyszny. Gorąco polecam ten wypiek na urodziny czy inną okoliczność, z pewnością wzbudzi zainteresowanie gości.:)
Zapraszam!
Składniki na biszkopt:
4 jajka
150 g cukru
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
skórka z 1/2 cytryny

Składniki na przełożenie:
300g konfitury pomarańczowej
200 g mascarpone
1/2 szklanki śmietany kremówki
400 g twarogu sernikowego
1/2 szklanki mleka w proszku
150 g białej czekolady
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki cukru z wanilią

Składniki na poncz:
1/2 szklanki ciepłej wody
sok z 1 pomarańczy
sok z 1/2 cytryny
4 łyżki likieru pomarańczowego/migdałowego

Składniki na krem do dekoracji:
4 białka
220 g cukru
270 g masła
sok z 1/2 cytryny
szczypta soli

1.Piekarnik rozgrzać d 160 stopni.
2. Żółtka utrzeć z cukrem na białą masę, dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.
3. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno i delikatnie połączyć z żółtkową masą.
4. Przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (tylko na spodzie!).
5. Piec przez ok. 40-45 minut do tzw. "suchego patyczka".
6. Studzić przez kilka minut w piekarniku, następnie zrzucić z wyskości 0,5 m na ręcznik kuchenny lub uderzyć biszkoptem kilka razy o blat, aby nie opadł.
7. Ostudzony przykryć folią i zostawić na noc w temperaturze pokojowej.
8. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i połączyć z śmietaną, schłodzić w lodówce przez kilka godzin.
9. Po tym czasie twaróg zmiksować z przesianym mlekiem w proszku, cukrem, mascarpone.
10. Śmietanę ubić na sztywno i dokładnie połączyć z kremem.
11. Biszkopt pokroić na 4-5 cienkich placków.
12. Ciepłą wodę połączyć z pozostałymi składnikami na poncz.
13. Pierwszy blat ułożyć na paterze lub talerzu, nasączyć ponczem.
14. Nałożyć 1/4 konfitury pomarańczowej, a na nią 1/5 kremu.
15. Tak uczynić z pozostałymi plackami.
16. Potem wyłożyć pozostałym kremem boki i wierzch tortu.
17. Białka ubić na parze ze szczyptą soli i cukrem.
18. Gdy masa będzie sztywna dodać miękkie masło i miksować do uzyskania bardzo gęstego kremu.
19. Pod koniec ubijania dodać sok z 1/2 cytryny.
20. Dekorować tort trzymając tylkę cukierniczą (najlepiej Wilton 1M) pod kątem 90 stopni, zaczynając od środka zataczać kręgi.(filmik)
21. Przed podoaniem schłodzić conajmniej 5-6 godzin.
Smacznego!





Ps. Dacie wiarę, że paterę widoczną na zdjęciach dostałam od koleżanki na Wigilię klasową?! Tak cudownego prezentu nigdy bym się nie spodziewała. Dzięki Zuzia! *.*

24 komentarze:

  1. Piękny!!! Życzę dalszych 'kulinarno-blogowych' sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogłędny tort!! :) kolejnych słodkich lat blogowania :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie! Gratuluję i życzę Ci kolejnych takich słodkich lat blogowania; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję kochana, bądź z nami jak najdłużej! <3
    A tort wyszedł obłędny, masz talent *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci! *.*
      Postaram się!
      Na razie zapału do prowadzenia bloga nie brak!:)

      Usuń
  5. Fantastyczny tort!
    Gratuluję drugich urodzin bloga i życzę, aby kolejne lata były równie owocne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję! Życzę dalszych sukcesów :)
    Piękny torcik a róże idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, idealne to one z pewnością nie są. :)
      Dziękuję!

      Usuń
  7. Gratuluję:) Piękny ten tort. Zestawienie smaków -boskie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa lata to szmat czasu. Życzę Ci przynajmniej dziesięć razy tyle! A im dłużej to będzie trwało, tym coraz lepiej będzie Ci szło :) A skoro już jest tak dobrze, to co będzie za kilka lat..
    Przepiękny tort! Szkoda, że ja takich nie potrafię. Może kiedyś się wproszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo Ci dziękuję! :)
      A ja do Ciebie bym się wprosiła na lekcję fotografii kulinarnej!

      Usuń
  9. Cudowny ! Życzę Ci kolejnych udanych lat prowadzenia bloga, znajdowania tej satysfakcji i radości z jego tworzenia. Wiem, są czasem momenty bardziej kryzysowe, ale później patrzy się na to wszystko i cieszy, że jednak nam się chciało zrobić coś twórczego i przydatnego :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie!
      Dokładnie, najcenniejsza jest satysfakcja kiedy mimo wszystko coś się uda. Dlatego nie mam zamiaru się poddawać mimo, że nie zawsze wszystko wyjdzie perfekcyjnie. :D

      Usuń
  10. ale piękny ten torcik, cudeńko

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały tort, ślicznie udekorowany. Życzę Ci kolejnych twórczych lat w blogowaniu, świetny blog, pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  12. 54 year old Software Engineer III Rycca Wyre, hailing from Cowansville enjoys watching movies like "Edward, My Son" and Flower arranging. Took a trip to Archaeological Site of Cyrene and drives a Supra. Strona glowna

    OdpowiedzUsuń