wtorek, 6 stycznia 2015

Sernik z kiwi

Na nowy rok, po całym świątecznym okresie z pewnością dobrym rozwiązaniem będzie orzeźwiający deser. :) U mnie oczywiście zagościł sernik, co by dobrze rok rozpocząć.Szczerze mówiąc to nie myślałam, że ten sernik będzie aż taki dobry i bardzo kremowy. Jest pyszny, o delikatnie egzotycznej nucie, z świetnym musem z kiwi na wierzchu...które jest niestety niedoceniane w świecie deserów. Ale mi bardzo smakuje, więc trochę odmiany na pewno nie zaszkodzi. Może i Wy się skusicie na deser z kiwi?
Składniki na spód:
100g ciasteczek maślanych
40g masła

Składniki na masę serową:
350g twarogu sernikowego
150g sera mascarpone
100ml mleczka kokosowego
250g mleka skondensowanego słodzonego
skórka z 1/2 limonki
2 jajka
2 łyżki budyniu śmietankowego

Składniki na mus kiwi:
1,5 łyżki galaretki kiwi
2 łyżki cukru
1/3 szklanki śmietany kremówki
2 owoce kiwi (+ 2 do dekoracji)

1. Pokruszyć ciasteczka na drobny pył.
2. Rozpuścić masło i ostudzone połączyć z ciasteczkami.
3. Tortownicę o średnicy 18-20cm wyłożyć papierem do pieczenia, a boki wysmarować masłem.
4. Wygnieść na dnie ciasteczka i schłodzić w lodówce na czas przygotowywania masy.
5. Twaróg zmiksować z mascarpone, oboma rodzajami mleka.
6. Do masy dodać po jednym jajku energicznie mieszając po każdym z nich.
7. Zestrzeć do masy skórkę z limonki i dodać przesiany proszek budyniowy.
8. Zmiksować do połączenia składników.
9. Piec w rozgrzanym do 120 stopni piekarniku przez 1,5 godziny.
10. Po tym czasie wyjąć, ostudzić i schłodzić w lodówce przez kilka godzin.
11. Kiwi zmiksować na puree i podgrzać z galaretką, ostudzić.
12. Śmietankę ubić z cukrem na sztywną masę.
13. Połączyć śmietankę z musem kiwi i przelać na wcześniej przygotowany sernik.
14. Schłodzić w lodówce przez conajmniej 2 godziny.
15. Przed podaniem udekorować plasterkami kiwi. / inspiracja od Cukrowej Wróżki
Smacznego!



20 komentarzy:

  1. Kiwi bardzo tu pasuje:)ciekawi mnie smak sernika z takim dodatkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :) Masa sernikowa z mlekiem kokosowym musi być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sernika z dodatkiem kiwi jeszcze nie próbowałam a wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że mam uczulenie na kiwi, bo zjadłabym z niejeden kawałek! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi ochoty na sernik narobiłaś, muszę zrobić teraz!; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To działaj w kuchni! :)
      Serniki są najlepsze!

      Usuń
  6. Zieleń daje po oczach :D Lubimy kiwi i serniki, więc połączenia dla nas udane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście może przegięłam z tym kolorem. :)
      Według mnie też pasuje!

      Usuń
  7. Martuś,dokonajmy zamiany...ja oferują moją świeżutko upieczoną i pięknie pachnącą cynamonem buchtę by Edith,a Ty wyslesz mi kawałeczek tego pysznego ciacha z kiwi (?)
    buziaki i wszystkiego w nadmiarze w Nowym 2015 :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Taka buchta musi być niesamowita, więc z pewnością bym się skusiła. :)
      Dziękuję ślicznie!

      Usuń
  8. Receptura bardzo apetyczna i egzotyczna - w sam raz na poprawę nastroju w zimowy dzień :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny serniczek :) jestem pewna, że smakował wyśmienicie!! Pozdrawiam Noworocznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezentuje się smacznie, ciekawe połączenie sera i kiwi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mus z kiwi? Tego jeszcze nie próbowałam... Zapisuję przepis, bo też kiwi bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy i apetyczny serniczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda świetnie, ciekawi mnie połączenie kiwi z sernikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kiwi i serniki !
    Chętnie również bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znałam tego przepisu, a uwielbiam wszystkie serniki, tak więc na pewno skorzystam. Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń