sobota, 23 lutego 2013

Bezowe kokosanki

Nadchodzi weekend, a ja mam kilka białek pozostałych po babeczkach i ciastkach... To oznacza bezę! ; ) Tym razem nie zrobiłam tradycyjnej bezy, lecz kokosanki, kokosanki bezowe, ponieważ zawierają dużo białek i cukru, w stosunku do wiórków kokosowych. Dlatego też mają bezową konsystencję, są ciągnące się w środku.. Przepyszne! Zachęcam do spróbowania:
Składniki na kokosanki :
4 białka
3/4 szklanki cukru
1 płaska łyżka skrobi ziemniaczanej
120g wiórków kokosowych
aromat migdałowy


1. Ubić białka, stopniowo dodając cukier.
2. Pod koniec ubijania dodać skrobię oraz aromat.
3. Gdy powstanie gęsta, puszysta masa, dodać wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać całość.
4. Posypać delikatnie pozostałymi wiórkami.
5. Masę rozprowadzić po papierowych foremkach (np. takich jak do muffin), a jeśli takich nie posiadamy, formować na papierze do pieczenia kołeczka.
6. Wstawić do piekarnika na 25 minut i nastawić na 150 stopni.
6. Ostudzić i podawać.





Smacznego! : )



2 komentarze:

  1. I znów Marteczko jestem Twoja...kokos to kolejny mk ulubieniec.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre kokosanki, tylko musiałam je suszyć około godziny, żeby nabrały brązowego odcienia i do niektórych włożyłam połówkę migdała.

    OdpowiedzUsuń