sobota, 15 marca 2014

Różane tiramisu

Takie tiramisu wymyśliłam sobie pewnego słodkiego poranka, kiedy w środku tygodnia  z domu musiałam wyjść dopiero o dziesiątej. Poprosiłam o mascarpone, z zamiarem ciasta.  Małe tiramisu, najlepiej z płatkami róży chciałam sobie jednak zrobić już dawno.Nie wytrzymałam, więc zrobiłam w wersji mini i zasmakowało mi bardzo. Takie śniadanie mogę jeść codziennie. (:
Zapraszam!

Składniki na 2 słoiczki tiramisu:
100g mascarpone
60ml śmietany kremówki
1 filiżanka kawy espresso
15 g cukru migdałowego
2 łyżeczki płatków róży w cukrze
6 biszkoptów
2 łyżki kakao

1. Zmiksować mascarpone z kremówką na sztywną masę.
2. Dodać cukier migdałowy lub odrobinę olejku migdałowego i 2 łyżeczki cukru oraz płatki róży.
3. Zaparzyć espresso.
4. Maczać biszkopty i nałożyć po jednym do słoiczka.
5. Na to nałożyć warstwę mascarpone i posypać kakao.
6. Przykryć drugą warstwą biszkoptów i na to nałożyć resztę kremowej masy.
7. Posypać szczyptą kakao. 
8. Schłodzić w lodówce przez kilka godzin i podawać.
Smacznego!


10 komentarzy:

  1. No, no,no! Podoba mi się ta wersja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale. Też chcę takie śniadanie : )

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie wygląda! tak subtelnie i delikatnie! różany smak pewnie też wnosi ciekawy kontrast i to mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie wygląda, i tak pięknie podane;)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawdziwa, różana pieszczota dla podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marteczko nie wątpię, że deser jest pyszny...ale ta Twoja łyżka jest rewelacyjna. :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale super pomysł! Mniam... zjadłabym takie tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł z tym słoiczkiem. Takie cudo na wynos zawsze mile widziane. I piękna łyżeczka.
    Razem zawsze i wszędzie poprawią nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  9. takie tiramisu to sama przyjemność:) wygląda bosko

    OdpowiedzUsuń