sobota, 1 lutego 2014

Pascha

W tę wielkanoc chciałabym przygotować dla rodziny właśnie ten deser. Jako, że uwielbiam serniki bardzo zależało mi zasmakować paschy. Moją pierwszą zrobiłam z twarogu, jednak na wielkanoc postaram się przygotować ją zupełnie od podstaw - z mleka. Efekt na dziś? Bardzo przypadła mi do gustu. <3
Smakuje jak bardzo kremowy, dosyć ciężki sernik wypełniony cytrusami i bakaliami. Jestem zadowolona i ciekawa innych połączeń smakowych w tym pysznym deserze!
Zapraszam!

Składniki:
800g twarogu
250g bakalii (morele, żurawina, rodzynki)
160 ml mleka
3 łyżki masła
2 łyżki kwaśnej śmietany
skórka strata z 1/2 pomarańczy i cytryny
kilka cząstek świeżej pomarańczy


1. Rozgnieść widelcem twaróg z mlekiem, śmietaną i masłem.
2. Zmiksować na gładką masę.
3. Namoczyć w wrzątku bakalie, aż lekko zmiękną.
4. Posiekać na mniejsze części pomarańczę i bakalie.
5. Dodać do masy i wymieszać.
6. Dowolne naczynie ceramiczne wyścielić gazą, przełożyć na nią masę.
7. Przykryć wystającymi skrawkami gazy, a następnie talerzykiem, na którym umieścić coś ciężkiego (słoik, czy inne naczynie).
8. Zostawić w lodówce na kilkanaście godzin lub na całą noc.
9. Przełożyć na talerzyk, zdjąć gazę, jest gotowa do zjedzenia. Można jednak polać ją jeszcze rozpuszczoną czekoladą.
Smacznego!





13 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam paschy ! Wygląda ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pachnie nadchodzącą Wielkanocą :-)) ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cacuszko. :) Pamiętam swoją pierwszą paschę..chodziłam do szkoły podstawowej, nawet pies nie chciał zjeść. :( :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam paschę, po prostu uwielbiam. Twoja wygląda wspaniale :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak mnie zaskoczyłaś z paschą, że zaczęłam sprawdzać kalendarz czy to już Wielkanoc ;D
    Bardzo mi się podoba twoja wariacja na paschę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapachniało Wielkanocą..... też planuję zrobić paschę na święta.
    Twoja baardzo kusząco się prezentuje....:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielkanoc... już niedługo więc i pascha u mnie zagości z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie robiłam paschy i coś mi się wydaje że będę musiała zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. też mam zamiar zrobić ją na Wielkanoc, już w zeszłym roku mnie kusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, ja też uwielbiam serowe smaki, więc na taka słodkość też bym się porwała!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam świąteczną paschę, mimo że to bardzo pracochłonny deser. Podziwiam za chęć przygotowania od podstaw - mleka - Nawet moja mama (moim zdaniem mistrzyni paschy) robiła ja z gotowego twarogu. Brawo :) mam nadzieję, że opiszesz nam swoje doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam w tamtym roku-kooocham ten deser!!!! Nie znam lepszego :D

    Pięknie napakowany ci wyszedł ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. mój mąż jest wielkim miłośnikiem paschy, zawsze zamawia sobie na Wielkanoc:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń